Tuesday 17 January 2012

kalau boleh ku undurkan masa~

hari nie bukak FB ade terbaca post nie...bila diingat2kan...rase rindu la pulak zaman kecik2 dulu...where the hardest thing to decide is the ice-cream flavour...kata orang la...here aku kongsikan utk kite mengimbau memori bersama2...hehehe


KEK LAPIS TEMBIKAI

 Try this...Secara jujurnya time kecik dulu, pernahkah anda :-

1. Buka kipas meja, cakap depan kipas sbb nak dengar suara bertukar... (ahhhhhhh..suare getar2 jek...)
2. Naik kereta, tengok bulan & ingat bulan tu ikut kita... (huhu...mmg pikiran budak same ker?)
3. Naik basikal, boleh lepas tangan dari 'handle', rasa hebat... (aku penah buat nie...siap tayang2 lg kat adik2 aku...hahaha)

4. Masa sekolah,ada orang bagi milo free, lepas ambil sekali, menyamar jadi orang
lain, beratur ambil air lagi... (milo sejuk time skolah dulu mmg best kan...ker perasaan jek tuh??)
5. Lukis burung guna huruf M...(dah buat huruf M gomok..tarik kat tgh2 kaki M tuh...jd burung~hehe)
6. Lukis matahari di penjuru atas kertas lukisan dan di antara 2 bukit... (sampai skang kot lukis camnie utk anak buah..siap ade pelangi segala...)
7. Masa kecil, fikir bentuk hati yang sebenar mcm ni --> ♥ (bukan ker??haha..i heart you)
8. Tutup peti ais dgn perlahan, sebab nak tengok bila lampu dia mati...(hehe..satu lg tiap kali pg dapur msti bukak peti...pdhal xde pape pon dlm tuh...sampai mak pon marah bnyk kali bukak peti dlm sehari...huhu)
9. Kalau tak siap keje rumah sengaja tinggalkan buku latihan kat rumah...(yg nie aku xingat aku wat ke tak...maybe ade kot...huhu)
10. Tergelak sesorang baca semua ni....hehehe...(senyummmm)


 
kalo aku pergi ladang abah...aku mesti ingat time kecik2 dulu...aku duk kat belakang abah...tangan ke atas try gapai ape je daun yg aku dapat...lepas tu pk yang daun2 tuh kalo aku bawak balik die akan bergabung and bertukar jadi rasaksa...cepat2 aku pon buang...hahahaha... xnormal kah aku pk camtu...hehehe

hari nie ade interview...well sebelum pegi...aku ngan xberapa sedap hidungnyer...(sumbat)...so mood pon ilang...post utk diinterview tu...audit asst...aku xde pengalaman audit pon..jadi tambah la berdebar...senang ckp rase xbest la...tp gagahkan jugak pegi nie...sebab pk sian hubby aku sensorang je tanggung perbelanjaan..xlarat die...walopon kawan2 kata better jgn pilih this job...plus with endo...nanti worsen plak my health kan...tp bile dah pegi interview...post tuh ground work sket je audit, a/c or tax...die more to corporate finance...valuation, merger acquisition...tetibe rase bersemangat lak dengar interviewer tuh terang...memang terbayang kesusahannyer...tp CF adalah salah satu subject yg aku suke giler time blaja dulu...cam best jek...perah otak gile2 dapat jawapan betul..rasa cam dah berjaya daki gunung everest...hahahaha...tapi org kata belajar lain dari bekerja...hrmppp mmg betul...aku tau tuh...tp maybe aku bley try...huhuhu...

oh forget to mention...i got the job...with impressive offer for inexperience people like me.. akan start keje baru Feb 1st nanti... Alhamdullillah...keje 5hari seminggu...8.30 to 5.30...tp besela...time bz weekend kena keje la..also got 1 lappy...huhu...harap aku boleh cope dengan ke'busy'annyer nanti...hehe...


setelah dimakan..sgt best...
xrugi buat..

aku kongsi satu quote yang aku suka...

“No job is beneath you. You ought to be thrilled, you got a job in the mailroom And when you get there, here's what you do: Be really great at sorting mail. ”
― Randy Pausch, The Last Lecture

aku harap...aku akan gembira ditempat keje baru... dapat frenly mgt & colleague..happy environment...look forward to it..
how with bakery mission??
well, i wish i can have both...i will....ade sesape nak order x??hehe~



nie 1st percubaan just guna half adunan..
mix & match 2 resipi..

kat cni saje aku kongsikan gambar kek lapis tembikai yg aku buat...kalo ade yg nak order...sgt2 la best...boleh cepat sket aku kumpul duit..huhu~~



No comments:

Post a Comment