Wednesday 7 November 2012

sah OHSS!

sah OHSS...

update smula:

CD 16 (1dpiui) - aku diserang OHSS..tgh mlm so aku kire dah cd16 la...then g hosp...sampai je...aku ngah berdikit berjalan...xdela plak tempat duduk time sakit sgt tuh...tpt ddk sume warga asing lelaki duduk...then gagahkan diri register kat kecemasan...mungkin ade sorang tu tgk tahap kesakitan aku melampau sgt...die datang bwk kerusi roda and suh petugas kaunter tu cepat sket..macehhhh..then tros masuk dlm jumpe doc xyah tunggu2...after examine...hantar plak kat unit separa kritikal...so kena baring atas katil...diorang nak bg ubat tahan sakit morfin...aku cakap aku baru lepas iui...aku bley amek paracetamol je...then bertukar2 org examine aku...3 kali nak amek darah xlepas...balik tu lebam tgk aku k...last ade nurse pempuan dtg xsakit lgsung siap leh amek drh n masuk air skali...perghhh...bengang time tu dah la sakit...diorang tanye selain simptom yg aku ckp ade bleeding x...aku kate xpasan plak...rase xde...then wat ultasound...sakitnyer diorang tekan2...2x ultrasound...then dtg doc besar ckp...mana leh nak bg die morfin...die br lepas iui treat her like she's going to pregnant...hantar pd gynae...then anta kat gynae..turun je katilll....nak....selambak DARAH membasahi katil aku xtau nape...then anta kat gynae...still ade darah kuar...then bila sampai sana...mcm2 jugak teori kuar...kat ER...diorang kate appendix...kat gynae...dorang kate mungkin gugur...tp aku ckp sy baru je buat IUI...then ckp kite pon xsure...maybe ectopic..maybe period...so aku abaikan...sepanjang malam tu masuk air 2p...

2dpiui - terima kasih sgt2...pakar ade time nie...so bile buat tvs pagi tu tgkovari aku cecah 8cm...folikel besar skali 4cm...ade 2 lg disebelahnyer...xtau nape xpecah...then tghari tunggu sorang lg pakar dtg...TVS skali lg...so confirm mild OHSS (ovarian hyper stimulation syndrome)...aku leh kuar ptg tu...bil RM38 jek...govn subsidy...

3dpiui - masih sakit...tapi makin kurang...berut dah lembut xkembung...tp masih sakit...but bila balik je...demam pns smula...nausea and diarrhea 3x..then langsung xleh makan...muntah 3x

4dpiui - ari nie dah start leh makan...sakit pon start surut...deman pon...dah leh jln2 wat keje umah...tp yg xsedapnyer bila ade discharge warna kuning tp xberbau kuar...so risau...mungkin kesan ubat...sedapkan ati...

5dpiui - dah sihatttt....ari nie discharge kuning xde...tp warna putih mcm egg ehite pon ade...xkan la subur lagi kot time nie...then later discharge putih...xselesa...but this nite...kul 11pm...nak tido...suddenly....aku ketar satu badan...out of nowhere...xsejuk ape pon...tetibe meringkuk badan lutut bertemu dagu....ketar sgt2...xleh nak control...then cuba tiup tgn sapu kat lutut...slow2...heating..then leh gerak tp masik ketar2..tros panaskan air panas n makan garam...nape garam?sebab kalo aku makan gula...aku kan endo...discharge tu akan lg terok...nak bg mind aku teralih dr pikir pasal ketar tu sampai air masak...bila dah masuk air panas....lega sgt..shivering hilang sket2...senaknyer perut time tu tuhan je yg tau...sebab bila tersentak2 tu...perut aku mengeras...then hubby balik...rase badan aku....sgt22222 panas....tp aku xleh selimut...tp aku sejuk...then beli cool fever...makan paracetamol...demah badan ngan perut ngan tuala basah...paginyer suhu surut...but perut sakit kembali...

6dpiui - patot ari nie ade interview keje...xdapat pegi...sygnyer....ingatkan suhu dah turun...but later die meningkat smula...kepala...sakit sepenuhnya....tuhan je yg tau sakitnya...

No comments:

Post a Comment