Thursday 29 November 2012

white flag!

As-Salam...

terlalu banyak perkara yang bermain dlm fikiran aku sejak 2 minggu nie...

about the treatment...i guess it totally fail...after mild bleeding...4 days i had heavy bleeding...sgt banyak sampai aku pening n pitam...after that keep continue bleed fresh blood and keluar like air with some residue..pinkish...white..perut bhgn ari2 n kiri akan sakit sgt especially bila jalan banyak...atau bila kena berdiri...urghhh time nie memang kena ramas je perut tahan sakit...some time had to lie down atleast half an hour utk relaxkan muscle..weekend 2mgu lepas betis kiri bengkak...kebetulan balik rumah MIL, so mak urutkan...tiap2 ari mak masak telor separuh masak 3bj pg dan 3bj malam...sebab katenye nak panaskan balik bdn..kaki aku pucat sgt...well indeed gain energy dr ctu...xdela rase nak pitam...rahim plak mak xbrani nak urut sgt sebab perut aku bengkak...baru weekend lepas kot start lembut perut aku nie...mak kate rahim aku mc lari sket...tp katenyer lg...tunggu dah surut bengkak baru leh berurut semula...

skang nie...after habes 14hari bleeding tu...we had BD this few days...perut aku start rase senak balik...haishhh...jgn la...aku nak start keje plak...kalo tros camni cane nak commit ngan keje...

appointment doc 27hb selasa br nie aku xpegi pon...ntahla...rase xde mood pon nak pegi...just consultation je pon...ayat yg die akan tanye...macam mana berjaya tak...kalo x...die tanye plak kenapa xberjaya...(leh x jawab tu urusan Allah doc)...haishhh...then mesti akan suh aku wat IVF plak....(mahal doc...kalo gaji sy ngan DH nie berkepuk...dah lama buat...)..disebabkan aku xde mood nak menjawab soalan2 tu...aku xpegi pon...tunggu la bila dah sedia nanti...wat masa skang...aku dah xnak pk pasal treatment ke ape...

even DH ngan aku pon dah agree...we wont think about this matters..not in near future at least...maybe another year...maybe another 2 years..i dont know...we just wanna focus on career (maybe if i had any)...selesaikan hutang2 yang ada and kumpul duit...after that baru pk next step...nak tukar gynae ke nak proceed IVF..tp buat masa nie...aku surrender dulu...penat sgt rasenyer...penat fizikal dan mental...badan aku xcover lg dr kesakitan yg lepas...and berat aku turun 5kg...tahniah diucapkan...sampai MIL aku ingat laki aku xbagi makan or marah2 aku...xde pon mak...just xselera makan je...he's still my mr nice guy..terima kasih syg sbb bersabar..

semalam our 3rd anniversary...means dah 3 tahun kitorang kawen...but still berdua...hrmppp nak buat camne...bila aku fikir2 balik..ade sebab Allah takdirkan aku ngan die and bukan ngan org2 yg pernah aku berkawan sebelum nie...sebab 3 tahun tanpa anak...for those yg memang nak anak...it's pressure...kalo org lain atau in law lain mungkin ade yang dah suggest suh kawen lain...tp bersyukur sgt...aku ade parent yg xbising pon pasal nie...adik beradik yang sgt supportive...keluarga mertua n adik2 ipar yg xpernah bising2 jugak...siap pesan lg..jgn buat dah rawatan yg sakitkan bdn..org lain 10tahun kawen bru ade anak...kitorang nie baru 3tahun...terima kasih sgt..and yang paling penting aku ade husband yang xpenah pon pk nak tinggalkan aku atau cari yang lain just sebab hal nie...maybe ade mase yg die stress tp die tau aku lg stress kalo die tunjuk die stress dan die always akan sokong kptsn aku...mungkin kalo aku kawen ngan org lain...after being diagnosed with endo aku dah kena tinggal kot...maybe...terima kasih sayang for unconditional love and support dan sentiasa sabar layan karenah dan penyakit sy nie...

at this point of time jugak...aku still pening pk ape career yg aku nak...sume menjurus ke arah audit...perkara yg aku xsuka...itu je ke kekosongan yg ade kat cnie...tp mungkin ke ape yg kite xsuka la yg kite akan dapat...i was thinking of being serious in baking...but aku still kena cari keje...aku xleh buat baking as full time aku...too many things in hand right now to consider...kalo boleh aku nak joint commercial acctg je wpon aku bila aku dah hafal rutin aku akan tend to bosan dgn keje tu...sbb audit...for sure pressure (which is really bad for endo), gaji sket (cane nak kumpul duit tuk IVF), long working hour (sape nak masak utk laki aku), dont have much time for family ye la weekend pon kdg2 kene keje (tau x ade org prnah ckp ala hidup berdua je pon...bukan ade anak pon nak dikesahkan nak balik awal2...ala hidup berdua bukan pakai duit bnyk pon..hidup berdua je xkan la duit xcukup)..well salah...in my condition...aku ade penyakit and xde anak...kalo aku xde masa jugak untuk laki aku...ape je yg tinggal untuk aku?and kalo aku duk berdua je xyah pakai duit ker?sume duit gaji tu bley simpan???xpaham xtau xrase jgn ckp pape...mentang2 ko ade sume ko berhak ke ckp org camtu...aku xsensitive atau jeles...jauh sgt2...tp ade otak pk la dulu before ckp kan...

tapi kalo bidang audit nie yg Allah takdirkan utk aku...nak buat cane kan...pasrah...tp still berharap aku dpt job offer yg lain...commercial acctg...please Allah...


No comments:

Post a Comment